Teamworkshop 2017-11-10T19:33:06+00:00

Teamworkshop Meidenvenijn

De subtiele signalen van typisch meidengedrag

Bij het voorkomen en terugdringen van pesten is een schoolbrede aanpak essentieel. Om meidenvenijn efficiënt te kunnen bestrijden op school-, groeps- en individueel niveau is het belangrijk dat alle teamleden en medewerkers op de hoogte zijn van dit vaak ‘onzichtbare’ fenomeen en in staat zijn om de subtiele signalen op te pikken.

De teamworkshop ‘Van Venijn naar Kwaliteit’ geeft inzicht in het fenomeen meidenvenijn, de meidenrollen en de wijze waarop je het meidenvenijn kunt signaleren in klassen en groep(en). Het bijzondere van deze workshop is dat je als team, met collega’s onder elkaar, het gedrag en de groepsdynamiek in meidengroepen nader bekijkt en bespreekt. Aan de hand van diverse oefeningen gaan we in op de specifieke meidenrollen en zul je als deelnemer ervaren wat meisjes doormaken als er onderling wordt gepest.

Verder is er aandacht voor de praktische en organisatorische aanpak als je als school of instantie aan de slag gaat met de Meidenvenijn is niet fijn! aanpak en krijg je aanvullende informatie over het volgen van de Opleiding Meidenvenijn.

Hoe doen wij mee als team?
De workshop is bedoeld voor teams van scholen, stichtingen, (zorg)instellingen, sportclubs en diverse organisaties die met meidengroepen werken en kan worden verzorgd op de eigen locatie of op een locatie naar keuze. Een optie is om de Meidenvenijn workshop onderdeel te laten uitmaken van bijvoorbeeld een studiedag over sociale veiligheid.

Tijdsduur: 3,5 uur | Deelnemers: 15-20 max | Kosten: € 850 (excl. btw en reiskosten)
Accreditatie registerleraar: 4 registeruren per deelnemer | activiteitnr.: YN2JR5tbak

Schrijf je in!

Ik werd aangestoken door het enthousiasme van de workshopleider. Niet alleen luisteren, maar ook doen!

Linda Maris, Leerkracht groep 7 en 8

Ik ben enthousiast geworden om met de methode Meidenvenijn te gaan werken, of in elk geval de opleiding te gaan volgen.

Wendy Houwen, Leerkracht Vmbo leerjaar 1 en 2

De specifieke behandeling van de dynamiek tussen een groep meiden sprak me erg aan.

Niek Vermeulen, Leerkracht Praktijkschool
logo kinderpostzegels
logo gezonde school